Nieuwsbrief Juni

We hopen dat jullie de laatste periode overleefd hebben. De tentamens staan voor de deur en ik wil jullie allemaal namens het bestuur heel veel succes wensen! Wij duiken de komende week / weken ook nog even in de boeken om de eindstreep te halen, en hopen daarna samen met jullie het jaar af te kunnen sluiten! Om het einde van het collegejaar te vieren en vooral om deze knallend af te sluiten, staan er deze maand veel toffe dingen op de planning. Schrijf dus vooral alle activiteiten in je agenda, en tot dan!

In mei stond er weer van alles op de planning, lees hier de kleine recap van afgelopen maand!

De maand is afgetrapt met een board game borrel in Stadsgenoot, waar spelletjes zijn gespeeld onder het genot van een lekker drankje. Hoewel de borrel in het teken stond van board games, werden er vooral kaartspellen gespeeld. De klassieker 30-seconds maakte zijn verschijning en ook het raadspel van het bekende biermerk La Chouffe heeft voor een hoop hersenkrakers en gelach gezorgd. Een gezellige borrel op het terras van het café!

Verder is de GSA, de gender straight alliance, langsgekomen voor een lezing over homofobie in de klas, en hoe je daar als docent mee om kan gaan en wat je kan doen om dit tegen te gaan. We hebben een aantal casussen besproken en geleerd hoe wij als docenten wat kunnen doen tegen homohaat. Een interessante lezing, bedankt GSA!

Helaas kon het lustrumfeest wegens omstandigheden niet doorgaan, waardoor en door de lustrumcommissie snel een nieuw plan is opgezet, en er een lustrumborrel in Café Joost georganiseerd is! De entree was gratis en daarbovenop werd er door onze papa pinpas, de penningmeester, aan alle leden welkomstdrankjes aangeboden en zijn er naast gratis bitterballen en loempia’s ook een aantal gratis pitchers rondgegaan! Een gezellige borrel om het lustrumjaar mee af te sluiten, waar zowel leden (jong en oud) als niet-leden nog een keer de verjaardag van Educa kunnen vieren.

Daarna is er weer een borrel gehouden in Science Café het Proeflokaal, en dit keer stonden er niet alleen Educanen, maar ook leden van studieverenigingen Dhrive en Avanti achter de bar! De samenwerking tussen deze drie verenigingen zorgde ervoor dat de Educanen die de bar draaien op de proef-avonden zich ook eens aan de andere kant konden vermaken, en met een ruime opkomst zoals wij die gewend zijn op de proef-avonden, is er genoten van heerlijke hapjes en drankjes!

De maand is afgesloten met hét kindje van de Reiscommissie: de reis naar Parijs! Na lang plannen, reserveren, plannen omgooien, googlen en strugglen met google translate, was het afgelopen vrijdag dan eindelijk zo ver: we gingen naar Parijs! Na ruim 9 uur in de bus gezeten te hebben, kwamen we eindelijk aan bij een halte in Parijs, weliswaar ongepland want de bus stopte toevallig vlak achter ons hostel omdat de buschauffeur niet verder mocht rijden, liepen we met onze baggage naar het hostel en richtten we onze kamers in. Een deel ging nog op stap en heeft een hapje eten gehaald bij een restaurant, waarvan de obers het maar moeilijk vonden dat er geen frans tegen hen gesproken werd. Met een hoop gestuntel waren de dranjes en gerechten besteld en kon er genoten worden van een heerlijk burger of een stuk vis. Zaterdag gingen we er allemaal vroeg op uit om de stadswandeling te lopen, met als reisleider onze enige echte Jacky. We hebben de twee eilandjes van Parijs gezien en bewandeld, en hebben een monument van de Tweede Wereldoorlog bezocht. Daarna was er vrije tijd en kon iedereenn doen wat hij of zij wilde. Daarna hebben we het o-zo-iconische Louvre bezocht, en zijn er allemaal mooie kunstwerken aanschouwd! De meeste leden hebben ook een boottocht over de Seine gedaan, waarbij je alle bezienswaardigheden van Parijs nog eens rustig kun bekijken. ‘s Avonds hebben we de fonkelende Eiffeltoren gezien, en zijn de meesten richting het hostel vertrokken. Een klein deel is nog uit gegaan en heeft daarna nog een paar uurtjes slaap gepakt om de volgende ochtend weer vroeg te kunnen vertrekken. Zondag stonden we eerder op dan gepland, om nog een beetje vrije tijd te hebben voordat we weer zouden vertrekken met de bus. Iedereen kon zijn eigen ding doen, en nadat iedereen nog even een stukje van Parijs had bewandeld, stapten we om 13:00 de bus is richting ons vertrouwde kikkerlandje. Na een reis van 8 uur kwamen we weer aan op Utrecht Centraal, en vertrok iedereen weer richting huis. Een super geslaagd weekend, al zeg ik het zelf. Bedankt Reisco!

Agenda Juni

• 4 juni - Verenigingenfeest (Scoor hieronder je tickets!) (Leden + niet-leden)

• 10 juni - Laatste Loodjes Borrel Science Café het Proeflokaal (Leden)

• 20 juni - Barbecue (koop je ticket op de website!) (Leden)

• 24 juni - Borrel café Stadsgenoot met aankomende eerstejaars (Leden + aankomende studenten)

• 28 juni - Naturalis (Leden + niet-leden)

Tickets verenigingenfeest

Scoor hieronder je kaartjes voor het laatste verenigingenfeest van het jaar: hét afsluitende feest van alle verenigingen van de HU op een feestboot! Neem je vriende van thuisthuis vooral mee, want dit feest is ook voor niet-leden open!

Log in om de reacties te lezen en te plaatsen